onsdag den 1. juli 2009

Aktivitetsdag i høj sol

nu er de da vist blevet pjattede med det opdeling af toilet og badeforhold. Idag har de lavet om på fordelingen af herre- og dame-faciliteter. Det kan vi så se resulterer i kø, skiftevis det ene og det andet sted. Nå skidt, der er åbenbart nogen der er meget nærtagende hvad sådan noget angår. Dem skal der jo osse være plads til.
Vandtemperaturen har de stadig ikke fået styr på. Det var iskoldt denne morgen.

Både Tonni, Thomas og jeg skulle op at skyde idag. Jeg har alle mine skydninger idag, så jeg kun skal pakke udstyret ud en gang.
Så jeg hentede Gurli hen til campingvogning og fik den godt fyld op med 4 rifler og 3 kæmpe store skyttetasker. Så var der heller ikke plads til mere. Jeg kørte så ned på skydebanen. Jeg var blevet fortalt at jeg kunne køre helt derned med udstyret, og det havde jeg da også set andre gøre de andre dage. Men lige præcis idag rendte jeg ind i en forbandet provokerende ex-sønderjysk duksedreng, der absolut skulle spille smart og spærre vejen af. Sådan en klaphat! Lige akkurat som han får øje på mig, vælger han pludselig at stoppe trafikken og håndhæve en afspærring der ikke har været håndhævet tidligere. Og så er det ikke engang hans ansvar! Han står sku til en omgang buksevand!

Gurli fandt en plads i skyggen, hvor der så kun var ca 350m ned til 200m banen hvor jeg skulle skyde først. Men jeg valgte så at bruge bilen som base for omklædning og klargøring, og så gå ned til skydebanerne med skydetøjet på, og riflen over skulderen.

Fra Landsstævne Onsdag d. 1. Juli

Det var bare varmt nede i det "hul" som banerne ligger i. Der var lagt en sivmåtte på hver standplads, men den gled rundt, så den smed jeg væk og borede albuerne godt ned i gruset, og så lå jeg godt. I stående syntes jeg at jeg fløj rundt på skiven, men jeg skød alligevel 10ere. I knælende fandt jeg en stilling hvor jeg egentlig sad godt, men da jeg så vippede hovedet over til sigtemidlerne rendte der en flod af sved lige ned i øjnene... det var en udfordring, men jeg fik da 144 og har nu "ret" til at KØBE en bronzemedalje.
Fra Landsstævne Onsdag d. 1. Juli

Det har jeg nu ikke lyst til, for jeg har set Tonni´s medalje, og det er bare en almindelig DDS medalje med en nål på istedet for et bånd. Og der står ikke en lyd om at den er fra landsstævnet. Man får så medaljen i en æske, hvor der er et landsstævne logo på ydersiden. Det er så ikke at se hvis man har æsken stående åben i pokalskabet. Det er sq mildest talt skuffende! Så trods alt hellere noget grimt bornholmsk stentøj, hvor der da i det mindste var et logo på.

Efter 200m havde jeg lige et par timers pause inden jeg skulle igang med 50m. Så jeg lagde skydetøjet til tørre i græsset, og fandt lidt at spise i skytteteltet. De sælger nogle udmærkede sandwich i groft brød, og frugt og drikkevarer.
Som typisk sønderjyde, er jeg jo glad for dannebrog, og blev da skuffet over at se en tom flagstang her midt i stævnet. Men da jeg gjorde Preben opmærksom på det, så viste det sig at det bare var en forglemmelse. Jeg nåede dog ikke at konstatere om flaget blev hejst senere.
Fra Landsstævne Onsdag d. 1. Juli

Mit 50m gik helt ok. Her skyder jeg jo kun liggende. Jeg blev dog lidt overrasket over at jeg reagerer anderledes når det er så varmt. F.eks. kunne jeg konstatere fejl i mit skudur, som jeg normalt ville reagere på ved at ta riflen ned og starte forfra. Men i heden konstaterede jeg blot fejlen, og skød skuddet alligevel og vidste bagefter selvfølgelig hvad der skyldtes det dårlige skud. Men det virkede fuldt bevidst. Hmm... gad vide om jeg havde reageret anderledes hvis jeg havde drukket mere vand, så hjernen havde fungeret bare en smule mere rutinemæssigt?

Jeg var også nær blevet diskvalificeret. For da jeg lagde mig ned og gjorde klar til skydning havde jeg glemt at tage de små støtteben af som ikke er tilladt under DDS. Der var så en der tog et kamera, zoomede ind på mig og tog billede af at jeg lå der med støttebenet monteret. Jeg fjernede det straks, så jeg har ikke skudt et eneste skud med det monteret. Utroligt at andre skytter går så højt op i om der er nogen der ved et uheld kommer til at "snyde". I fald der skulle komme en klage, snakkede jeg med både Leo, Erik B. og Jens E. om sagen. Så nu har jeg da vidner på at jeg IKKE havde støttebenet monteret under skydningen. Det kan jo ikke ses på billedet om det er taget inden for skydetiden.

Bagefter skød jeg LS programmet, som er 30 skud i alt, i 5 skuds serier på tid. Det var nu ikke noget problem for der var jo masser af tid til at kontrollere nulpunkt og lave klikskud selvom klokken tikkede.

Da jeg havde pakket sammen efter dagens skydninger, gik jeg lige en tur med kameraet. Jeg kom forbi våbengarderoben og her fik jeg næsten tårer i øjnene af bare gensynsglæde. For en skytte stod og fik udleveret et våben, og det var netop Anschütz 1907 som jeg gav mig selv i konfirmationsgave og solgte for et par år siden efter at ha skudt med den i 16 år.
Fra Landsstævne Onsdag d. 1. Juli

Efter den svedige skydedag ville Tonni og mig lige ta et ordentligt bad for at blive kølet af. Men nu var vandet skoldhedt og den lille badevogn blev hurtigt dampet til, så vi svedte endnu mere da vi kom ud fra badet end vi gjorde inden. Kort efter kunne vi så konstatere at der IGEN blev lavet om på skiltningen og fordelingen af badefaciliteterne mellem herrer og damer. Nu må de sq da snart bestemme sig for hvordan det skal være!

Ingen kommentarer: